sobota, 6 stycznia 2018

Podobne książki #1



Hejka! Nowa seria... o książkach fantasy +romans!
Dziś zajmiemy się klasykami.
ZAPRASZAM! :)

Nie mam tu na myśli klasyków, którymi nas męczą co roku w szkołach. Dziś zajmiemy się klasykami fantasy z romansem.

  • Zmierzch (Stephanie Mayer) – o tej książce słyszał już chyba każdy, a nawet jeśli nie czytaliście żadnej części, to zaprawne widzieliście film, no, chyba że też uważacie, że to dno, ale i tak warto by dotrwać do końca tej notki, bo to nie będzie jedyna książka przedstawiona w tym poście.

Narracja: Pierwszoosobowa
Ilość książek: 4

Szczerze, to chyba jestem jakaś inna, bo nawet jeśli coś tam słyszałam, o jakimś Zmierzchu, to nie za bardzo interesowało mnie to, o czym to jest. (Ja nawet Harry'ego Pottera nie czytałam, tylko pierwszą część filmu obejrzałam, hah) Dopiero jakoś w wakacje zaczęłam się tym interesować i szczerze nie żałuję. Nie jest to jakieś wybitne, ale nawet ciekawe. Szybko i przyjemnie się czyta, w jakiś tydzień pokonałam wszystkie części, więc to coś znaczy. Tak, tak właśnie wyglądały moje wakacje, do tego stopnia, że pani z biblioteki wreszcie zapamiętała moje imię ;')
W sumie dużo osób uważa, że ta książka to ''gniot'', a postać Belli Swan jest żenująca i dziecinna, ale przecież nie wszystkie książki muszą mieć poważny, pouczający morał i być jakiegoś wybitnego, dojrzałego pisarza, żeby była uważana za godną przeczytania książkę. Czyta się – lub głównie dlatego ja to robię – dla przyjemności, a każdy bierze się za to, co lubi.
Do filmu też nie mam jakiś dużych zastrzeżeń, przynajmniej był w miarę zgodny z książką.

Najbardziej z tego wszystkiego został mi w pamięci cytat:
– Myślisz, iż żałuję uratowania ci życia?
– Ba, jestem o tym przekonana.
– Wydajesz osąd w sprawie, o której nie masz najmniejszego pojęcia.

Oh, ile czasu ja ich shippowałam, huhu. Aktorów zresztą też... xd

Opis książki:
Siedemnastoletnia Isabella Swan przeprowadza się do ponurego miasteczka w deszczowym stanie Washington i poznaje tajemniczego, przystojnego Edwarda Cullena. Chłopak ma nadludzkie zdolności - nie można mu się oprzeć, ale i nie można go rozgryźć. Dziewczyna usiłuje poznać jego mroczne sekrety, nie zdaje sobie jednak sprawy, że naraża tym siebie i swoich najbliższych na niebezpieczeństwo. Okazuje się, bowiem, że zakochała się w wampirze... 

Kolejność czytania książek:
  1. Zmierzch
  2. Księżyc w nowiu
  3. Zaćmienie
  4. Przed świtem

Tytuły filmów idą tak samo, z tą różnicą, że ostatnia część książki została podzielona na dwa filmy.


  • Igrzyska Śmierci (Suzanne Collins) – kolejna dość sławna książka, główną bohaterką jest nastoletnia Katniss, która chcąc uratować siostrę przed zabójczymi Igrzyskami, zgłasza się na ochotnika i tym samym idzie na 'pewną' śmierć. Jednak... Czy na pewno tak to się skończy?

Narracja: pierwszoosobowa.
Ilość tomów: 3

Ogólnie, to książka bardzo mi się podobała, była chyba pierwszą, w której miałam problem z kim shippować Katniss i chyba do dziś nie wiem, kogo wolę, hah. Cała seria bardzo mi się podobała, tylko na początku trochę mi się ciągnęło, gdy czytałam trzecią część, ale jak moja koleżanka posłała mi pewnego spojlerka, to czytanie od razu lepiej mi szło, bo chciałam zobaczyć, co dokładnie miała na myśli i czy na pewno nie kłamie, hah. Mimo wszystko mogę ją szczerze polecić.

Opis książki:
Bohaterką, a jednocześnie narratorką książki jest szesnastoletnia Katniss Everdeen, która mieszka z matką i młodszą siostrą w jednym z najbiedniejszych dystryktów nowego państwa. Katniss po śmierci ojca jest głową rodziny – musi troszczyć się, by zapewnić byt młodszej siostrze i chorej matce, a już to zasługuje na miano prawdziwej walki o przetrwanie...

Kolejność czytania książek:

  1. Igrzyska Śmierci
  2. W pierścieniu ognia
  3. Kosogłos
To samo dotyczy filmów, w tym przypadku także ostatnia część została podzielona na dwa filmy. Gdy pierwszy raz obejrzałam film, nie spodobał mi się, było dużo niezgodności, co mnie irytowało, bo ktoś, kto nie czytał książek, mógłby się pogubić, ale gdy obejrzałam wszystko jeszcze raz, bo leciało w TV, to mogę śmiało przyznać, że nie jest taki zły ;)



  • Niezgodna (Veronica Roth) – pięć frakcji – Altruizm, Serdeczność, Nieustraszoność, Prawość, Erudycja, jeden wybór na całe życie. A co jeśli nie możesz się zdecydować?

Narracja: Pierwszoosobowa.
Ilość tomów: 3 +Dodatek 0.5

Nienawidzę zaczynać przygód z książkami od filmu (tak samo miałam z DA) bo nigdy początkowo nie mogę się do nich przyzwyczaić, jednak tym razem nie pożałowałam. Książka ta, często jest porównywana do Igrzysk Śmierci, ba, nawet uważane za marną kopię. Jednak mi się ona bardzo podobała, tak samo jak i film. Tą książkę także mogę śmiało polecić.

Opis książki:
Jeden wybór może cię zmienić...

Altruizm (bezinteresowność), Nieustraszoność (odwaga), Erudycja (inteligencja), Prawość (uczciwość), Serdeczność (życzliwość) to pięć frakcji, na które podzielone jest społeczeństwo zbudowane na ruinach Chicago. Każdy szesnastolatek przechodzi test predyspozycji, a potem w krwawej ceremonii musi wybrać frakcję. Ten, kto nie pasuje do żadnej, zostaje uznany za bezfrakcyjnego i wykluczony.
Ten, kto łączy cechy charakteru kilku frakcji, jest niezgodny – i musi być wyeliminowany...
Szesnastoletnia Beatrice dokonuje wyboru, który zaskoczy wszystkich, nawet ją samą. Porzuca Altruizm i swoją rodzinę, by jako Tris stać się twardą, niebezpieczną Nieustraszoną. Będzie musiała przejść brutalne szkolenie, zmierzyć się ze swoimi najgłębszymi lękami, nauczyć się ufać innym nowicjuszom i przekonać się, czy w nowym życiu, jakie wybrała, jest miejsce na miłość.
Tymczasem wybucha krwawa walka między frakcjami.
A Tris ma tajemnicę, której musi strzec przed wszystkimi, bo wie, że jej odkrycie oznacza dla niej śmierć.


Kolejność książek:
  1. Niezgodna
  2. Zbuntowana
  3. Wierna

Jak mówiłam, istnieje do niej jeszcze dodatek, który szczerze mówiąc, nie wiem, kiedy powinno się przeczytać. Ja czytałam go po książkach, jednak dużo osób robiło to przed Niezgodną. Opowiada ona historię Cztery, drugiego głównego bohatera Niezgodnej. Dodatek ten to książka: Cztery, czyli co robił Tobias, zanim poznał Tris. Jak mówiłam, ja czytałam to po tej serii i w sumie nie żałuję, ale Wy zrobicie, jak uważacie.

Co do filmu, tak jak wcześniej, ostatnia część została podzielona na dwa filmy.

PS. śmiało mogę polecić Naznaczeni Śmiercią, tej samej autorki :) 


***
Co myślicie?
Następny post z tej serii pojawi się.. Nie wiem kiedy, czyli jak przeczytam coś ciekawego, a pobrałam sobie specjalnie jakieś... dziesięć e book'ów?  Ostatnio wolę raczej papierowe książki, ale mogę się poświęcić, hah. Piszcie, co myślicie! Nawet jeśli nie zdecydujecie się na żadną książkę, to polecam też filmy :)

12 komentarzy:

  1. Zmierzch czytalam i uważam że książka jest świetna (chociaż bez porównania do pamiętników wampirów). Igrzyska śmierci - oglądałam tylko film i muszę powiedzieć że robił wrażenie. Niezgodna - czytałam i oglądałam,książki wszystkie wciągnęłam na raz, świetne, pierwsze dwa filmy również. Żałuję że trzeci był już lekko nudny a ostatniej części nie udało im się nakręcić.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Podobno ma powstać w tym roku ostatnia część Niezgodnej, ale to chyba tylko plotki (?)

      Usuń
    2. Ma niby powstać jakiś film telewizyjny z tego co czytałam, ale nie wiadomo czy w ogóle jacyś aktorzy z poprzednich dwóch części w nim wystąpią. Szkoda, że nie chcą tego dokończyć normalnie ze starą obsadą ale faktycznie pierwsza część Wiernej była słaba stąd ta decyzja. Według mnie bardzo odstawała od dwóch poprzednich części.

      Usuń
    3. Tris w 1 cz. Była śliczna , a potem ścìęła włosy :C

      Usuń
    4. Zdecydowanie ta aktorka w długich włosach wyglądała ślicznie, teraz chyba znowu zapuszcza, ale w drugiej części nie wyglądała tak dobrze, no ale ścięła do roli w Gwiazd naszych wina

      Usuń
    5. Wiem, ten film też uwielbiam 💓

      Usuń
  2. Jak o ksiazkach to ja chetnie.Jezeli chodzi o Zmierzch i Niezgodna to filmy bardzo fajne.Ksiazki takie sobie.Zabraklo mi czegos trudno to okreslic .Jednak kocham Naznaczonych Smiercia I polecam.Jgrzyska ksiazki cudo filmy dobre.Jest duzo fajnych autorek np. Melisa Maar.Styczyczen -luty wyjdzie ostatnia czesc trylogi Claudi Gray tytul 1tom Tysiac odlamkow ciebie.Gena Showalter cykl KRONIKI BIALEGO KROLIKA dla tych co lubia ciacha.Dobra zeby nie przynudzac C J Daugherty WYBRANI i TAJEMNY OGIEN ZE wspolautorka .Na koniec wspanialy epicki TERRY GOODKIND MIECZ PRAWDY zarowno dla chlopakow i dla dziewczyn . Moglam pare godzin jestem prawdziwa ksiazko choliczkom i jestem z tego dumna.Ha xD

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo podobają mi się te posty z podobnymi książkami :) Z tych które podałaś tym razem czytałam tylko 2 tomy Niezgodnej i oglądałam filmy :D Może doczytam 3 tom żeby mieć całą serię za sobą, ale nie zachwyciłam się nią jakoś bardzo.
    Nie czytałam ani Zmierzchu, chyba już jestem na to za stara xD (filmów też nie obejrzałam wszystkich) ani Igrzysk śmierci gdzie obejrzałam chyba tylko jeden film. Tak wiele osób zachwyca się Igrzyskami a ja po obejrzeniu filmu za nic nie przekonałam się do przeczytania książek. Zostanę więc chyba z niewiedzą o dalszej fabule.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pierwsza część Igrzysk jest trochę marna, też po niej nie chciało mi się dalej oglądać

      Usuń
  4. Bardzo fajny temat postu.Ksiazki o ktorych napisalas czytalam,najbardzej lubie IGRZYSKA .Zarowno film jak i ksiazki. Mam pytanie jak chcesz to je zignoruj.Jakie ebooki masz podaj jakies tytul,ja tez wole ksiazki papierowe.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Hehe, nie będę Wam psuć postów, taka niespodzianka będzie xd
      Mogę zdradzić, że osobiście, dla siebie czytam teraz ''Ucznia Diabła'', ale nie planuję (chyba) robić o nim posta. Poza tym, reszta, jeśli mi się spodoba, to Wam je tu wrzucę. Dalej to będą klimaty – fantasy z romansem.

      Usuń

Theme by Lydia Land of Grafic