poniedziałek, 8 stycznia 2018

Dobra muzyka #1


Siemanko.
Pewnie każdy z Was, a przynjmniej większość ma czasami taką sytuacje, że nie macie na nic ochoty i ogólnie wolelibyście cały dzień tylko leżeć. W końcu po pewnym czasie nic nierobienia zaczynacię się po prostu nudzić i właśnie wtedy rodzi się pytanie "Co zrobić wtedy, kiedy nie mamy ochoty ani czytać jakiś książek, ani oglądać filmów lub swriali?".

Dla mnie odpowiedź jest prosta, posłuchać muzyki.




Tym jakże twórczym wstępem chciałbym Was zaprosić na pierwszy i mam nadzieje nie ostatni post z serii "Dobra muzyka", tak wiem nazwa nie powala ale nic lepszego nie przyszlo mi na myśl.

O co chodzi, po co to i jak to będzie wyglądało? Otóż w każdym poście będą po trzy wybrane przezemnie zespoły z jednego gatunku który wybierzecie Wy, wybieranie będzie się odbywało drogą większości i mam nadzieje na w miare spore zainteresowanie, ale to tak na marginesie.

Okey, jakoś to tam wytłumaczyłem to teraz zajmiemy się już samą muzyką, na pierwszy post wybrałem gatunek Rock i jego podgatuek Metal.


 Na pierwszy ogień idzie Szwedzki zespół, założony w 1999r. w Falun grający Power oraz Heavy Metal o tematyce historycznej, bardzo lubiany w Polsce głównie za piosenki "40:1" oraz "Uprising", którymi zajmiemy się niżej.


Najlepsza piosenka dla mnie nosi tytuł wspomnianego wyżej "Uprising", opowiada o Powstaniu warszawskim. Szwedzi fajnie ukazali mało znane w Europie realia powstania i myśle że przciętny Janusz nie miałby się do czego doczepić XD


Jako drugą piosenkę zaprezentuje Wam tą którą ludzie najczęściej słuchają na YouTubie, a jest to utwór z nowego albumu o tej samej nazwie czyli "The Last Stand". Wokalista opowiada nam o Gwardzistach Watykańskich którzy w liczbie nieco poniżej dwustu bronili Bazyliki św. Piotra przed wojskami Niemiecko-Hiszpańskimi.

(Tak , wiem że teledysk nie jest z tych czasów ale nic z tym nie zrobie ponieważ oficjalnego nie ma)

Następnym zespołem jaki zaprezentuje będzie Amerykańska grupa grająca Rock Chrześcijański o nazwie Skillet. Zespół poswtał w 1996 roku w mieście Memphis.
Mimo że podgatunek rocka może się niektórym nie podobać, to jednak sposób w jaki grają i śpiewają jest dobry dla ucha i wciągający a teledyski za żadne skarby nie zdradzą Wam, że tematyką jest wiara chrześćjańska.


Moim faworytem wśród ich piosenek ostatnio stało się "Resistance", pochodzi ona z płyty "Unleashed". Opowiada o tym że milość i wiara zerwą łańcuchy oraz wyrwać nas z kłamst a miewysłuchani zostaną... No wysłuchani.


Najpopulaniejszą piosenką z YouTub'a nosi tytuł "Monster" z płyty Awake.
O czym mówi zapytacie? Otóż według wokalisty każdy z nas, ma wewnątrz siebie jakiegoś potwora który tylko czeka aby w chwili słabości nami zawładnąć.


Ostatnim zespołem który będzie zamykał moje dzisiejsze zestawienie będzie kolejny zespół z Skandynawii, myśle że najbardziej znany z tych trzech za sprawą piosenki "Wish I Had An Angel", za sprawą tego że przez pewien czas puszczali go nawet w radiu, a przynajmniej tak mi się wydaje - napiszcie czy dobrze myśle.
Dobra bo gadam o jakimś radiu i moich domysłach a Wy dalej nie wiecie jaki to zespół, a jest to Nightwish. Grupa została stworzony w Finlandii w 1996r, grają różne rodzaje metalu w zależności jaka jest wokalistka, począwszy od metalu synfonicznego (Tarija Turumen) przez Haevy i Gothic Metal (Annete Olzon) aż po Metal progresywny (Jansen Floor), mimo tego że wielu się z tym nie zgodzi to tak czy siak dla mnie najlepsza była Annete Olzon.

 

Top 1 dla mnie to piosenka z płyty Dark Passion Play o nazwie "Amaranth" i mimo że jest to moja ulubiona piosenka, nigdy nie umiałem jej zinterpretować.



No i ostatnia na dziś piosenka to ta,która najczęściej oglądane przez ludzi na YouTube czyli "Over the Hills and Far Away" która jako takiej interpretacji nie ma ponieważ jest to cover, a o co w niej chodzi to zostawie dla Was. Piszcie co ustaliliście.


***
Okey trochę Was pewnie pomęczyłem ale mam nadzieję że jakoś wytrzymaliście i teraz mi napiszecie , co myślicie o tej serii? Może być, a może wokicie jakąś inną? No i najważniejsze jaki ma być następny gatunek muzyki? Może jakiś Pop?
Do następnego posta.
Pozdrawiam gorąco, Dankomen.

14 komentarzy:

  1. Mam ochotę cię walnąć
    Usunąłeś jednego posta, bo było białe podkreślenie, po czym dalej je masz xdd
    Aaaah, przecinki i literówki - zmień autokorektę.
    Languagetool.com - polecam

    Poza tym to fajne ;))

    OdpowiedzUsuń
  2. Pomimo tego, że żaden z zespołów tu przedstawionych to nie mój typ muzyki to bardzo fajny pomysł na posty. Czekam na koleje z inną muzyką :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Slucham Sabatonu duzo i bardzo go lubie .Ma fajne teledyski.Ja jestem ciekawa co ty jako facet myslisz o serialu SH .

    OdpowiedzUsuń
  4. To samo co o DA, to jest najlepszy serial jaki w życiu oglądałem. Wierz mi lub nie ale oglądałem też Teen Wolf, The Vampires Daires i Secret Cirkle a to nie są typowo męskie seriale xd.
    Miło ni że ktoś tu również lubi Sabaton.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten komentarz został usunięty przez autora.

      Usuń
    2. Shippujesz Clace i lubisz Stelene, to główny powód dla którego cię lubię XD
      Ogólnie, to chyba jesteś jedynym facetem na tym blogu xd Na watt też jest ich niewiele, tym bardziej w takich gatunkach xd

      Usuń
    3. No wybacz ale fantasy to fantasy, a ja ten gatunek uwielbiam.

      Usuń
  5. Troche mnie zaskoczyles pozytywnie uwielbiam Teen Wolf szczegolnie trenera xD.Post ciekawy szczegolne dzienki za Sabaton xD .

    OdpowiedzUsuń
  6. Skillet...słucham non stop, mimo że nie lubię tego typu muzyki, ale to jest boskie! :-)

    OdpowiedzUsuń
  7. Cieszy mnie że coś z tych moich wypocin Wam się spodobało 😝

    OdpowiedzUsuń

Theme by Lydia Land of Grafic