czwartek, 31 stycznia 2019

Fanfiction godne polecenia #3

Siemano.
Przychodzę do Was dzisiaj z serią, której daaawno nie było, a przynajmniej jeśli chodzi o moje posty. Mowa oczywiście o "Fanfiction godne polecenia", co już raczej zdążyliście zauważyć w tytule. W woli ścisłości, chce tylko zapewnić, że nie znam żadnej z autorek dzisiejszych opowiadań, a jedyne co mnie z nimi łączy to miłość do DA, DM itd. Proszę więc, o nie snucie teorii, że reklamuję swoich znajomych.
Tyle ze wstępu.
Zapraszam do rozwinięcia


***
Na pierwszy ogień idzie naprawdę świetne ff od Isinusy, które ma jakże piękną nazwę "Kaleka"

Kaleka



Opis:

"Po 10 latach od zniknięcia znów daje o sobie znać Valentine Morgenstern. Jednak to, co najbardziej dziwi, to fakt, że szuka żony i dzieci, które przecież zniknęły razem z nim, prawda ? "

Tak wiem, mnie również jego długość zszokowała XD

Moja ocena:

Ogólnie rzecz ujmując, to te opowiadanie się bardzo fajnie czyta. Jest kilka ciekawych wątków, które po pewnym czasie łączą się w jeden. Nie brakuje zwrotów akcji oraz miłości. Fanfiction ciągle utrzymuje czytelnika w niepewności, co dodaje mu niesamowitego uroku. Muszę się jednak przyznać do pewnej rzeczy. Otóż, nie udało mi się przeczytać całego opowiadania, ponieważ akurat  zacząłem je czytać podczas, gdy straciłem ochotę na czytanie ff.  skończyłem gdzieś w połowie drugiej księgi, ale mogę zapewnić, że opłaca się to czytać. Nawet bardzo.

---

Następnym fanfiction na mojej liście, jest "Uciekinierka", autorstwa WantsMoreBooks.

Uciekinierka


Opis:

"Clary Fairchild ucieka. 
Ucieka przed mężem,który ją terroryzuje. 
Przed życiem, które ją niszczy. 
Przed przeszłością.
Ale przeszłość ją znajduje."

Moja ocena:

Opowiadanie w porównaniu do tego pierwszego, jest bardzo krótkie. Ma 21 rozdziałów, jeśli wliczymy w to prolog i epilog. Do tego dochodzą dwa bonusy: zwiastun, oraz "Opis poczęcia 'Uciekinierki". Ogólnie, to poza długością, w tym opowiadaniu nie podobało mi się tylko zakończenie, ale no cóż... bywa. Podobnie jak poprzednie opowiadanie, "Uciekinierka" potrafi stworzyć napięcie i robi to bardzo dobrze, dlatego bardzo żałuję, że czas tej książki skończył się już na 19-stym rozdziale.\

---

Trzecim i zarazem ostatnim opowiadanie na dzisiaj jest "Miasto Niewiedzy", autorstwa.... 
Nie no jaja sobie robię. Tak naprawdę, na pozycji numer trzy znajduje się historia Jelonki, która swoim opowiadaniem stworzyła coś czego jeszcze na polskim bloggerze nie widziałem, ale o tym zaraz. Najpierw to, co najważniejsze, czyli tytuł. Otóż te fanfiction nosi nazwę "Witaj w Mieście Cieni"

Opowiadania nie ma na Wattpadzie, więc nie mam okładki.


Opis:

Ff nie ma niestety oficjalnego opisu, więc muszę coś sam wymyślić. Postaram się to zrobić ładnie.
Mała dziewczynka, demoica, którą rodzice musieli porzucić, znajduję schronienie i nową rodzinę u pewnego czarownika. Wielkiego czarownika, który postanawia ją wychować. Wyrasta na piękną i zarazem potężną dziewczynę, która jak się okazało w niedalekiej przyszłości miała doznać cierpienia, radości i bólu. Dziewczyn ta nazywała się Clary Fray.
Jak mi poszło? Mam nadzieję, że w miarę okey.

Moja ocena:

Myślę, że już wiecie co miałem na myśli pisząc wstępne informacje. Tak, chodziło o zrobienie z Clary demonicy. Czy widzieliście kiedykolwiek takie opowiadanie? Jeśli tak, to możecie podesłać linka, chętnie przeczytam, ale ja takiego czegoś nie widziałem ani wcześnie, ani później. Jest to ogromny plus tej historii, czemu nie można zaprzeczyć. Natomiast jeśli chodzi o samą treść, to jest po prostu ciekawa i sprawia, że chce się czytać dalej, co też jest bardzo ważne. W mojej opinii, to może to być najlepsze opowiadanie w dzisiejszym zestawieniu.

***
No i dotarliśmy do końca. 
Mam nadzieję, że któreś z dzisiejszych fanfiction przypadło Wam do gustu i zaczniecie jest czytać.
Ja tu właściwie nie mam nic więcej do dodania, no może poza standardowymi pytaniami.
Jak Wam się ten post podobał? Jaką serię chcielibyście następną.
To tyle ode mnie.
Do następnego posta.
Pozdrawiam gorąco, Danko. 








8 komentarzy:

  1. Nie do końca na temat, ale sugerujesz, że to pierwsze opowiadanie jest długie. Nie wiem, nie kojarzę go, bo czytam bardziej o innych shipach, ale mam taką dygresję XD Mianowicie, ostatnio zauważyłam u siebie, że jeśli jakieś opowiadanie jest długie i/lub ma dużo rozdziałów, to jakoś mnie trochę zniechęca do zaczęcia czytania, bo mam za mało czasu XD A takie opowiadania często są dobre, ciekawe i dopracowane (no wiadomo, nie każde, ale zdarza się). Wgl na przykład ostatnio wyhaczyłam niezłe opowiadanie, które ma coś ponad 50 rozdziałów i miałam je czytać na feriach, a ferie mi się skończyły i nawet nie zaczęłam XD
    Btw, to ostatnie brzmi w miarę zachęcająco, choć z reguły nie czytam o hetero. Demony, tajemnicze moce i te sprawy - w sumie fajne klimaty

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ty tu mówisz o 50 rozdziałach, podczas gdy "Kaleka" ma 4 księgi, tylko nie pamiętam po ile części. Ale zgadłaś - jest długie, baaardzo długie. A te ostatnie naprawdę polecam z całego serca.

      Usuń
    2. Ja znalazlam tylko 2 ksiegi Kaleki. Mozesz mi podpowiedziec gdzie szukac pozostalych dwoch. Bo opowiadanie jest genialne. Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Jak coś to jest już oficjalny trailer do 3B

    OdpowiedzUsuń
  3. Mam kilka pytań
    Post o zwiastunie będzie jutro ?
    Będziecie robić tylko tłumaczenie ? Fajnie by było gdybyście zrobili omówienie tego co tam się stało . Bardzo jestem ciekawa o co chodziło z płacząca Clary . A widziałam komentarze że to jest najprawdopodobniej scena z książki . Ja najpierw obejrzałam serial a jeszcze w książkach nie doszłam do 5 i 6 części . Moglibyście coś poszperać o tym bo wiem ze czytaliście te książki ����

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dopiero zobaczyłam Twój komentarz, ale wydaje mi się, że dyskusji o zwiastunie nie brakuje, bo odzew jest niesamowity xD

      Usuń

Theme by Lydia Land of Grafic