niedziela, 30 grudnia 2018

Podobne książki #6

Hejka!
Wiem, że lubicie tą serię, ale ostatnio nic nie czytam, więc w ogóle nie spodziewałam się, że dodam coś takiego. Przeglądałam wersje robocze postów i okazało się, że mam niedokończony post. Byłam pewna, że już dawno to wrzucałam, ale skoro nie, to wzięłam się za niego od nowa i nareszcie przybywam. Zapraszam do rozwinięcia!

Trzy Mroczne Korony – Kendare Blake
Znalezione obrazy dla zapytania trzy mroczne korony

Opis:
W królewskim rodzie rządzącym wyspą Fennbirn rodzą się trojaczki – dziewczynki. Jako sześciolatki zostają rozdzielone i są wychowywane w różnych rodzinach zgodnie z mocą, jaką otrzymały. Każda ma takie samo prawo do korony, ale królową może zostać tylko jedna. Siostry muszą zatem walczyć o władzę. Zwycięstwo jednej oznacza śmierć dwóch pozostałych.
Dzieje się tak od wieków. Katharine jest trucicielką, Arsinoe słuchają się zwierzęta i rośliny, a Mirabella panuje nad żywiołami. Noc ich szesnastych urodzin rozpoczyna walkę o tron. Kolejne urodziny będzie świętować tylko jedna siostra – nowa królowa Fennbirn.


Aktualnie zostały wydane w Polsce jedynie 2 tomy, z czego ten drugi pojawił się w Polsce dość niedawno. Ogólnie jest to trylogia, jednak ostatnia część nie pojawiła się jeszcze w naszym kraju. To jedna z tych książek, które czytałam, bo czytałam, nie miałam nic lepszego. Byłam akurat bodajże na feriach i nic więcej ze sobą nie wzięłam...? Jakoś tak, nie ważne. Ogólnie trzymała mnie przy niej tak naprawdę jedynie postać Katharine i jej wątek miłosny. Poza tym jej dar wydawał mi się najciekawszy. Już myślałam, że nie dotrwam do końca i że nie wezmę się za następne części, ale jednak było warto ją doczytać: ostatni rozdział mnie dosłownie rozbił! Byłam w takim szoku zakończenia, że od razu szukałam następnej części w sieci, ale niestety nie znalazłam do tej pory... Drugiego tomu nie ma chyba nawet w Empiku, tylko na jakichś stronkach w sieci, sama nie wiem, dlaczego. Zostałam z wielką niewiadomą, a jak tylko się dowiem, gdzie zdobyć książkę/e-book, to się za nią wezmę. Możliwe, że na początku nie mogłam się w nią wciągnąć, bo miałam trochę słabej jakości e-booka z sieci i tekst był tak dziwnie rozwalony, ale teraz mam Legimi z biblioteki i mam zamiar się za nią od nowa zabrać. (O ile w ogóle ta książka jest tam dostępna, bo nie sprawdzałam jeszcze). Wydaje mi się, że przy drugim tomie akcja o wiele bardziej się rozkręci.


Czerwona Królowa – Victoria Aveyard
Podobny obraz 
Opis książki:
– Mare Molly Barrow, urodzona siedemnastego listopada 302 roku Nowej Ery, córka Daniela i Ruth Barrowów – recytuje z pamięci Tyberiasz, streszczając moje życie. – Nie masz zawodu i w dniu następnych urodzin masz wstąpić do wojska. Chodzisz do szkoły nieregularnie, osiągasz słabe wyniki i masz na swoim koncie wykroczenia, za które w większości miast trafiłabyś do więzienia. Kradzieże, przemyt, stawianie oporu podczas aresztowania to zaledwie początek listy. Ogólnie rzecz biorąc, jesteś biedna, nieokrzesana, niemoralna, mało inteligentna, zgorzkniała, uparta i przynosisz hańbę swojej wiosce i królestwu. […]

– A mimo to jest w tobie coś więcej. – Król wstaje, ja zaś przyglądam się z bliska jego koronie. Jej końce są nieprzeciętnie ostre. Jak sztylety. – Coś, czego nie mogę pojąć. Jesteś jednocześnie Czerwoną i Srebrną. Ta osobliwość pociąga za sobą potworne konsekwencje, których nie jesteś w stanie zrozumieć. Co zatem mam z tobą począć?

Zanim ją przeczytałam, robiłam wielkie podchody, ale w żadnym wypadku nie żałuję! To jedna wielka mieszanka moich ulubionych książek: Rywalki, Igrzyska Śmierci, Niezgodna. Nie jest zbytnio oryginalna, jak większość młodzieżówek fantasy: ta jedna dziewczyna, która zawsze miała pod górkę; Jej życie nagle się zmienia, typowe, ale jednak za każdym razem wciąga. Nie wiem dlaczego, ale jak ktoś bardzo coś zachwala, to ja jeszcze dłużej zwlekam z sięgnięciem po to. Koleżanki długo zachęcały mnie do tej książki, aż w końcu się za nią zabrałam i Wam też polecam.


Zostań jeśli kochasz — Gayle Forman
Znalezione obrazy dla zapytania zostan jesli kochasz

Opis książki:
Światowy bestseller przetłumaczony na ponad trzydzieści języków, na którego podstawie powstał wzruszający film z Chloë Grace Moretz i Jamiem Blackleyem w rolach głównych. Mia straciła wszystko. Czy miłość pokona śmierć? Po tragicznym wypadku, w którym zginęli jej najbliżsi, Mia trwa w stanie dziwnego zawieszenia. Musi podjąć decyzję, czy walczyć o odzyskanie przytomności, czy też poddać się i umrzeć. Próbując rozstrzygnąć ten dylemat, wspomina dotychczasowe życie. Poruszająca książka o dającej wsparcie rodzinie, przyjaźni, samotności i znajdowaniu swego miejsca na ziemi, o umiejętności żegnania się z przeszłością i przyjmowania tego, co nadchodzi. "Zostań, jeśli kochasz" opowiada o potędze miłości i wyborach, których każdy z nas musi dokonać.

Na tą książkę trafiłam, gdy z czytaniem niezbyt mi szło. Nie mogłam się w nic wciągnąć, aż na nią trafiłam i przeczytałam w kilka godzin. Taka luźna, idealna na wakacje. Bądźcie dumni, nie rozkleiłam się przy niej xD Nie wiem czemu, ale jakoś tak wyszło, że nie zabrałam się za drugą część, choć na początku chciałam. Chyba tylko dla tego, że wyjechałam później z rodzicami na wakacje i przez dłuższy czas nie byłam w bibliotece. Jest też film, ale ja nie przebrnęłam przez cały. Strasznie mi się nie podobali główni bohaterowie, więc dałam sobie spokój. Może niedługo wezmę się za drugą część.


***
Co myślicie?
Czytaliście którąś z książek?

15 komentarzy:

  1. Czytałam zostań jeśli kochasz bardzo mi się podobała. Bohaterowie jak i historia na plus. Od razu musiałam też sięgnąć po drugą część, której akcja dzieje się jakoś 3 lata po części pierwszej i byłam trochę zaskoczona tym jak potoczyły się losy dwójki głównych bohaterów. Nie wiem, który tom lepszy. Jak dla mnie oba bardzo dobre, takiego zakończenia było mi trzeba :) Szkoda tylko, że nie ma drugiej części filmu :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. 3 lata po? O jeju... nie wiedziałam.

      Usuń
    2. Książkę czytałam jakiś czas temu więc dokładnie nie pamiętam, ale kilka lat minęło. Bardzo polecam nadrobić, czyta się równie szybko co pierwszą część i jest równie dobra.

      Usuń
    3. Trochę mnie zaintrygowałaś ;)

      Usuń
    4. To może zaintryguję Cię jeszcze bardziej pisząc, że narratorem tej części jest Adam. Jak dla mnie to wielki plus bo w końcu możemy go dużo lepiej poznać.
      I może lepiej nie czytaj opisu książki prze jej rozpoczęciem bo bardzo zdradza co będzie się w całej książce działo. Niby Adam bardzo szybko nakreśla nam całą historię tego co działo się przez te lata, ale lepiej dowiedzieć się tego czytając książkę niż z opisu.

      Usuń
    5. Dzięki ;) To czas skoczyć do biblioteki. No, ale najpierw muszę skończyć Naznaczonych Śmiercią.

      Usuń
  2. Czy tylko ja nie widzę tytułów? :D Ale oczywiście domyślam się co to za książki. Seria Zostań jeśli kochasz jest świetna:)

    OdpowiedzUsuń
  3. Czytałam ten cykl Czerwona Królowa bardzo mroczny on nie jest romantyczny ale coś w sobie ma.Ciekawi mnie Trzy Mroczne Korony mam 2 tom z antykwariatu i 1 na kompie czekam na trzeci.

    OdpowiedzUsuń
  4. Powiem tak...xd
    Żadna z tych książek nie przypomina serii Cassandry Clare, a już w szczególności "Zostań jeśli kochasz". "Czerwona Królowa" i "Trzy Mroczne Korony" dzieją się w alternatywnym świecie, więc objaśnij mi, proszę, swój tok myślenia. Czytałam wszystkie te książki, a podobieństwa nie mogę znaleźć. Wątek miłosny? Dziewczyna jako główna bohaterka? Przeciwności losu? To jest w prawie każdej książce dla nastolatków, więc nie kompromituj się i w przyszłości wyszukaj coś chociaż odrobinę podobnego co Dary Anioła.
    /Anonek

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja wiem, że nie przypominają DA. Ta seria powstała już jakiś czas temu i głównym jej tematem były książki podobne do tej serii, ale z czasem, w komentarzach wymienialiśmy się różnymi tytułami i coraz bardziej od tego obchodziliśmy, a ja zaczęłam wrzucać tu także inne książki, bo nikomu to nie przeszkadzało, a nawey się podobało. Tytuł to już tylko tytuł. Po prostu został stary. Jeżeli jest to jakiś wielki problem, to mogę ten tytuł po prostu zmienić, anonimku. Nikomu to do tej pory nie przeszkadzało, a ja tego nie zmieniałam.

      Usuń
    2. Dodam jeszcze, że gdy piszesz "opis książki" powinnaś go faktycznie dodać, a nie przepisać tekst z tyłu okładki TO NIE OPIS.
      Okej, teraz co do mojego ostatniego komentarza...
      Nie mówię, że musisz robić to, co ja ci piszę żeby nie było.
      "Co myślicie?" natchnęło mnie do wyrażenia własnej opinii, popieranej argumentami. Nazywa się to konstruktywna krytyka, jakbyś nie wiedziała.
      Tytuł jest czymś, co naprowadza nas do tego, co będzie w poście. Jak napiszesz w tytule "nowe zdjęcia aktorów" to czytelnik oczekuje zdjęć (tu się nie czepiam, bo wszystko jest git). To, że nikomu to dotychczas nie przeszkadzało nie oznacza, że jest to dobre.
      /Anonek
      P.S. Czemu w zwrocie "anonimku" wyczuwam tak wiele pogardy? :oo

      Usuń
    3. Rozumiem, postaram się następnym razem pamiętać o Twoich radach ;)

      Usuń
  5. Zaponiałam więc
    Życzę wszystkim SZCZĘŚLIWEGO NOWEGO ROKU!
    Zdrowia spełnienia marzeń co do SH i ogólnie WSZTSTKIEGO DOBREGO.
    Tak z przekory polecam KRONIKI OCALAŁYCH Mary E Pearson czytam tom 2 mnie się podobają i kropka xD

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wzajemnie, choć na życzenia jest już przygotowany specjalny post xD

      Usuń

Theme by Lydia Land of Grafic